Det, der startede som en kældervirksomhed med salg af hardware, har nu 15 år senere ledt de tre partnere i CESCOM til en succesfuld virksomhed, der sælger cloudløsninger til erhvervslivet og som gennem de seneste år har oplevet stor vækst. De tre partnere Rasmus Treumer, Jan Pedersen og Tom Pedersen har gennem 15 år formået at udvikle deres virksomhed og tilpasse sig det hastigt voksende IT-marked:”Vi har oplevet mange gange, at vi føler, at det næsten ikke kan blive bedre, men allerede i år er der sket så meget på de to første måneder, så vi tør slet ikke drømme om, hvad det kan blive til”, siger Tom Pedersen, der er virksomhedens tekniske direktør og logistikansvarlige. CESCOM får grundet deres store vækst overrakt Aars Erhvervsråds Foretagsomhedspris i dag, onsdag d. 7. marts 2018, hvor der medfølger et selvvagt kunstværk til at pryde virksomhedens vægge.

CESCOM er en Aars-virksomhed, der favner bredt inden for rådgivning og cloudløsninger fra Microsoft, hvor CESCOM er guldpartner og er en af de førende inden for dette felt i Danmark: ”Vi er et traditionelt IT-infrastrukturhus, så det, vi egentlig gør er at gå ud til en erhvervskunde, og så sørger vi for, at deres netværk kører som det skal – og det er alt lige fra serverne til selve netværket til de enkelte enheder, pc’er, mobiler osv.”, siger Jan og lægger vægt på, at man altså kan få hele pakken og med høj sikkerhed inkluderet. Desuden går CESCOM meget op i simplificering og standardisering i forhold til deres produkter, hvilket blandt andet vil sige, at virksomheder fx kan nøjes med et brugerlogin til alle deres forskellige IT-løsninger, så brugerne ikke skal have login til ti forskellige systemer.

Det har dog ikke altid været lige let at sælge cloudløsninger i Danmark: ”I starten havde vi en udfordring med, at der ikke var nogen, der ville være først, men nu har vi været i gang med cloud i otte år, og her de sidste par år er der begyndt at komme flere og større efterspørgsler fra virksomhederne.”, siger direktøren Jan. CESCOM’s fremgang er dog ikke gået helt ubemærket hen af Microsoft, der er ret begejstrede for virksomheden og har nomineret CESCOM til Årets Cloud Service Partner i 2015 og Året Cloud Infrastructure Partner i 2016. Fremgangen kan da også ses på kundestørrelsen, og i dag har CESCOM blandt andet en løsning hos Blå Kors, der kører med 750 brugere. CESCOM’s ekspertise er også noget, der bliver efterspurgt rundt om i landet: ”Selvom vi er en lille Aars virksomhed på 22 personer, så er vi ret langt fremme i Danmark, og det gør altså, at vi har store virksomheder i kundeportefølgen, der kommer og spørger om råd til systemerne”, siger Jan stolt.

Selvom CESCOM i dag huserer i en flot og moderne bygning i Aars, så så virkeligheden for de tre partnere helt anderledes ud for blot l5 år siden. Hele eventyret startede i 2002, da Tom, der er uddannet tømrer, foreslog sin skatterevisoruddannede bror Jan, at de da skulle begynde at sælge noget af ’det der IT’. Det gjorde de så i form af stationære PC’er, som de samlede og solgte nede fra de to brødres forældres kælder. Virksomhedens salgschef Rasmus var ansat samme sted som Jan ved SKAT i Støvring, og efter nogle år startede de to brødre og Rasmus fire detailbutikker i Aars, Støvring, Brønderslev og Hobro, da de allerede dengang havde i sigte at få flere erhvervskunder. Da finanskrisen startede i 2008, måtte de igen sadle om med en detailomsætning, der var faldet med 40%, så CESCOM tog et paradigmeskifte og begyndte for otte  år siden at koncentrere sig om cloudløsninger henvendt erhvervslivet: ”Rent strategimæssigt besluttede vi os for at lave en målsætning med, at vi skulle vækste 20% om året, og det har vi formået at gøre i 8 år i træk – i 2017 vækstede vi sådan set 24%, og det bliver til en del efter de 8 år”, siger Jan og fortæller, at de i 2017 ansatte 6 medarbejdere og regner med at forøge medarbejderstaben med yderligere 10 i 2018. Det er altså en virksomhed i rivende udvikling, der sidste år skiftede navn fra 1tegration til CESCOM: ”2018 bliver endnu vildere og vi er i stor vækst – vi har nok indtil nu vækstet med 30-40%, og det har blandt andet været hele den fase, vi har været igennem med design og branding, i forhold til at vi er kommet til at hedde CESCOM – det er noget, vi kan mærke, der rykker –  det giver et andet og mere professionelt indtryk af vores brand og virksomhed”, siger Jan. De tre partnere tilskriver dog også deres store succes deres dygtige medarbejdere, men også at de har et rigtig godt forhold til deres kunder: ”Hele vores forretningsperspektiv, hvor kunderne er i centrum, det tror jeg er en af motorerne for, at vi er nået så langt”, slutter Jan af.

Tilbage til nyheder

Nyhedsbrev

Nyheder og arrangementer

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag informationer om vores seneste nyheder og kommende arrangementer.



Kontakt os

Kontakt os

Kontakt vores team af engagerede medarbejdere, som alle står klar til at hjælpe dig.

Skriv i formularen herunder og vi vil kontakte dig hurtigst muligt.